Történet
Az iskola története
Az elmúlt években a közoktatás és a szakképzés jelentős változásokon ment át. E változások egyidejűleg érintették az iskolaszerkezetet, a szakmastruktúrát és az oktatás-nevelés tartalmi kérdéseit. Iskolánk a múltban újra meg újra bizonyította a megújulás képességét.
Az 1921-ben alapított iskolánk a megye és a város kereskedelmi, vendéglátói és idegenforgalmi képzésének bázisiskolája volt a múltban és a jelenben egyaránt. A jelenlegi iskola előd-iskolája 1930-ban kapott állandó otthont a Kanizsai Dorottya Gimnázium egyik épületrészében és 1955-ben indult el a szakmunkásképzés a Brenner-villában. Mindkét iskola szoros kapcsolatot ápolt a városban működő kereskedelmi és vendéglátó egységekkel. A gyakorlati képzésben kitűnt vállalati oktatók közül kerültek ki az iskolai szakoktatók. A szakmunkásképző és a szakközépiskola összevonására 1976-ban került sor. Az iskola 1982 nyarán költözhetett az akkor korszerű, ma már belső felújításra szoruló épületbe, a Nagykar utcába. Itt kezdődhetett el a vendéglátó szakközépiskolai képzés. A kollégium átadása lehetőséget adott a területi beiskolázásra.
A képzési profil további bővítését 1989-ben a két tanítási nyelvű (magyar – német), szakközépiskolai képzés jelentette. Az első nyelvi előkészítő osztály 2004-ben indult, melynek helyén 2009-től magyar-angol két tanítási nyelvű képzés folyik.
A rendszerváltás utáni első két évtizedet a közoktatás és a szakképzés decentralizációja jellemezte, melynek következtében nőtt az önkormányzatok és az iskolák szakmai önállósága és felelőssége is. 2013-tól bevezetett állami, majd 2015-től minisztériumi fenntartás során az iskola arra törekedett, hogy korábbi vonzását megőrizve versenyképes, a munkaerőpiac igényeinek megfelelően jól képzett, nyelveket beszélő, alkalmazkodni képes szakembereket bocsásson ki.
2011-ben európai uniós forrásokból megújult intézmény jelentős tradíciókkal rendelkezik az idegen nyelvi oktatásban és a gyakorlat orientált szakképzésben.
Az érettségire felkészítő osztályokban két idegen nyelvet tanítunk. Választható idegen nyelvek: angol, német.
Gyakorlat orientált szakképzésüket évek óta a kamara által ösztönzött duális formában szervezzük. Az iskolában folyó elméleti oktatást több mint hetven vállalkozásnál folyó gyakorlati képzés teszi teljessé. Az idegen nyelvi oktatás és a gyakorlati képzés összekapcsolására jó lehetőséget kínálnak a külföldi szakmai gyakorlatok Németországban, Olaszországban és Ausztriában.
A nappali rendszerű képzés mellett felnőttoktatást és felnőttképzést is folytat az iskola. Jelentős a diákélet is az iskolában, a mindennapos testnevelés óráknak köszönhetően a tanulóink remek eredményeket érnek el tornában, atlétikában, kosárlabdában, röplabdában, és teremfociban is, de a szellemi diákolimpiáról is rendre jó eredményekkel térnek vissza a gyerekek.
A nemzetközi diáknapok az adott célnyelvre alapozva segítik megismerni más országok kultúráját, így voltak már amerikai és német napok is az iskolában.
Az iskola életében fontosak a határon túli kapcsolatok, testvériskolái vagyunk a hasonló szakterületen képző jesolói iskolának, illetve diákcsere programon keresztül a leccoi szakképző iskolának.
Az iskola kihasználva a külföldi tapasztalatszerzés lehetőségeit, figyelembe vette a globalizálódó világban bekövetkezett fontosabb tendenciákat is. Az intézmény vezetése és tantestülete sokat tett azért, hogy a külföldi tapasztalatokat megismerve olyan iskolát teremtsen, amely versenyképes és jól képzett, nyelveket beszélő, alkalmazkodni képes szakembereket bocsát ki.
Célunk, hogy növendékeink felismerjék a bennük rejlő képességeket, és azt a megalapozott szakmaválasztás után tovább fejlesszék az általános és a szakmai képzés keretében, legyenek büszkék szakmájukra, a munka szeretete része legyen egyéni boldogulásuknak.
Célunk a korszerű szakképzés megvalósítása, a szakmai igényességre, nyitottságra való nevelés, a folyamatos továbbképzés belső igényének kialakítása. A munkaerő-piaci igényeknek megfelelő szakképzési szerkezetet működtetünk, a duális szakképzés megvalósításában együttműködünk a gazdálkodó szervezetekkel.
További célunk, hogy iskolánk az ismeretek átadásának és az emberi kapcsolatok sokféleségének olyan színtere legyen, melyet a tanítványok és a pedagógusok közösen alakítanak és formálnak. Végzett diákjaink meglévő értékeiknek biztos tudatában képesek legyenek saját sorsuk legkedvezőbb alakítására.
El kívánjuk érni, hogy tanulóink ismerjék meg szűkebb és tágabb környezetük értékeit, a társadalmi szokásokat, viselkedési normákat, legyen igényük az egészségmegőrző életvitelre.
Az iskola elképzeléseinek megvalósításához rendelkezésre áll a felkészült, képzett nevelőtestület, a jól felszerelt iskola és tanműhely, valamint az oktatás területén működő támogató partnereink.
Az iskola jövőképe
Célunk, hogy a régió munkaerő-piaci igényeit kielégítő széles szakmai alapozású, gyakorlat-centrikus, a vállalkozói szemlélet alapjain nyugvó oktatás keretében szerezzék meg tanulóink a társadalom által elvárt, differenciált szakmai végzettségeket, s készüljenek fel a munkaerő-piaci mobilitásra. A duális szakképzés teljes-körű megvalósítása érdekében szoros együttműködést alakítunk ki minden érintett gazdasági szereplővel, szakképzési irányító szervezettel.
A jövőben bővíteni kívánjuk a felnőttképzési formákat az iskola képzési struktúrájában: a továbbképzések, átképzések, valamint további szakmai képzettségek megszerzéséhez szükséges feltételrendszer kialakításával.
El kívánjuk érni, hogy az oktatás folyamatában a diákok szerezzenek a munkába állást segítő, problémakezelő ismereteket, szóbeli, írásbeli, informatikai és idegen nyelvi kommunikációs készségük fejlődjön, segítve a további ismeretszerzést, a társadalmi kapcsolatok alakítását. Képesek legyenek az önálló eligazodásra, rendelkezzenek jogi, pénzügyi, munkaügyi ismeretekkel.